Retourneren en annuleren
Wij hopen dat u tevreden bent met uw recente aankoop, maar begrijpen dat u wel eens een artikel wilt retourneren. Wat de reden ook is, u kunt uw artikelen aan ons retourneren in overeenstemming met ons retourbeleid.
Ons retourbeleid
Als u een product op onze website hebt gekocht, kunt u een retour aanvragen door onze klantendienst te bellen op het nummer +31 40 744 05 98. Dit moet binnen 30 dagen gebeuren.
Elke levering gaat vergezeld van een retouretiket om het retourneren zo gemakkelijk mogelijk te maken en u tijd te besparen. Verpak uw artikelen indien mogelijk in de originele verpakking. De artikelen mogen niet gebruikt, veranderd of gedragen zijn en moeten in perfect verkoopbare staat zijn.
- U kunt uw artikelen gratis retourneren binnen 14 dagen na ontvangst, zonder hiervoor een reden te moeten opgeven. U krijgt het volledige aankoopbedrag terugbetaald via dezelfde betaalmethode die u hebt gebruikt om de oorspronkelijke betaling te verrichten. Als u de volledige bestelling retourneert, worden ook de leverings- en retourkosten terugbetaald. Gebruik bij een retourzending het voorgefrankeerde retouretiket dat in de doos zit. Gebruikt u dit retouretiket niet, dan is de retourzending voor uw rekening omdat we de verzendkosten helaas niet kunnen vergoeden.
- Artikelen die tussen 15 en 30 dagen worden geretourneerd, kunnen worden geruild voor een ander artikel naar keuze van dezelfde waarde. De kosten van het retouretiket (7 euro) worden in mindering gebracht om de kosten van de retourzending te dekken.
Dit beleid is een aanvulling op uw wettelijke rechten. Lees onze algemene verkoopvoorwaarden voor meer informatie over het herroepingsrecht.
Uw winkel kan geen retourzendingen verwerken voor producten die u online hebt gekocht.
Producten die u in een van onze winkels hebt gekocht, kunt u binnen 30 dagen samen met uw aankoopbewijs retourneren naar de winkel. We kunnen uw product ruilen of u een tegoedbon aanbieden.
Welke producten kunnen niet worden geretourneerd?
Bepaalde producten kunnen niet worden geretourneerd. Dit zijn onder meer de volgende producten:
- Producten waarvan de verzegeling na levering werd verbroken.
- Producten die om hygiënische of gezondheidsredenen niet kunnen worden geretourneerd, zoals cosmetica, haarborstels, haarkammen, haarextensies, haarstukjes, lichaamssieraden, oorbellen, piercinggereedschap, voetbaden, scharen, messen, tondeusemesjes en manicure-/pedicuregereedschap.
- Producten gemaakt volgens de specificaties van de klant of duidelijk gepersonaliseerde producten.
- Tegoedbonnen.
Gratis artikelen, als onderdeel van een aanbieding, zijn uitgesloten van het retourbeleid en kunnen niet afzonderlijk worden geretourneerd, tenzij u de hele bestelling retourneert. Als u door het retourneren van bepaalde producten niet meer voldoet aan de voorwaarden om het gratis artikel te ontvangen, moet u het gratis artikel samen met de andere producten retourneren.
Wat als mijn product defect is?
Als u een retour aanvraagt omdat een product defect is, neem dan zo snel mogelijk na vaststelling van het defect contact op met onze klantendienst door te bellen naar +31 40 744 05 98 of te mailen naar klantendienst.nl@pro-duo.com.
Consumenten genieten een wettelijke conformiteitsgarantie als een defect aan het licht komt binnen twee jaar na de datum van ontvangst van de producten. Uitgesloten van de wettelijke garantie zijn gebreken veroorzaakt door onjuist gebruik van het product.
U moet het product samen met het aankoopbewijs laten zien. Maak indien mogelijk foto's van de schade.
Als een product defect blijkt te zijn, behouden wij ons het recht voor om het naar eigen goeddunken te repareren, te vervangen of terug te betalen.
Elke terugbetaling omvat de prijs van het defecte product, eventuele leveringskosten die u hebt betaald en uw redelijke kosten om het product naar ons terug te sturen. Als u meerdere artikelen hebt besteld, kunnen de leveringskosten nog steeds van toepassing zijn en worden ze niet noodzakelijk terugbetaald.
Artikelen die u in een winkel hebt gekocht, moeten naar de betrokken winkel worden geretourneerd.
Winkels kunnen geen retourzendingen van online aankopen verwerken.
Dit beleid is een aanvulling op uw wettelijke rechten.
Wat als er problemen zijn met mijn levering?
Als een geleverd artikel beschadigd is, een afwijking vertoont of niet overeenkomt met het bestelde artikel, of als een levering niet volledig is, neem dan binnen twee werkdagen na ontvangst contact op met onze klantendienst via klantendienst.nl@pro-duo.com of bel ons op +31 40 744 05 98.